دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1400 - 22:47
حجت الاسلام حسن خیری تاکید کرد: 

دانشگاهی که با آمایش سرزمینی بیگانه باشد دانشگاه نیست 

تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم در آیین انعقاد تفاهم نامه فیما بین جهاد دانشگاهی و این واحد دانشگاهی تاکید کرد: دانشگاهی که با تولید و آمایش سرزمینی بیگانه باشد دانشگاه نیست. 
کد خبر : 603964
حجت الاسلام خیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت الاسلام حسن خیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم در آیین انعقاد تفاهم نامه فیما بین جهاد دانشگاهی و این واحد دانشگاهی اظهار کرد:پایه  و اساس تعاملات و همکاری فیما بین جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد اسلامی از سوی سازمان مرکزی بنا نهاده شده و در همین راستا همکاری های فیما بین جهاد دانشگاهی و دانشگاه ازاد اسلامی قم شکل گرفته است. 



رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم افزود:  جهاد دانشگاهی مرکز بسیار مهم و تاثیر گذاری است زیرا پایه و اساس جهاد علمی از جهاد دانشگاهی شروع شده و هسته اولیه بسیاری از مراکز  اثر گذار دانش بنیان نیز در جهاد دانشگاهی شکل گرفته است. 


وی بیان کرد : تفاهم نامه منعقد شده فیما بین جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد اسلامی قم فرصتی را برای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده است که از ظرفیت های جهاد دانشگاهی استان استفاده کند. 


حجت الاسلام خیری با تاکید بر اینکه  تعامل و اعتماد و ارتباط فیما بین جهاد و دانشگاه وجود دارد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز تلاش می کند در تدوین نقشه راه مسیر جهاد دانشگاهی را تجربه نماید  و با نگاه مساله محور ، ظرفیت سنجی و کارآفرینی را در دستور کار خود قرار دهد. 


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی قم تلاش می کند این دانشگاه صرف یک دانشکده آموزشی نباشد لذا معتقدیم  دانشگاهی که با تولید و آمایش سرزمینی بیگانه باشد دانشگاه نیست. 


حجت الاسلام خیری گفت :خانه خلاق بر اساس نیازهای منطقه ای در دانشگاه آزاد اسلامی قم راه اندازی و به سمت حل مساله پیش می رود . 


وی بیان کرد : طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی را به سمت صنعت سوق می دهد لذا دانشگاه به سمت تامین  نیاز های علم و صنعت جامعه حرکت می کند . 


حجت الاسلام خیری افزود : دانشگاه آزاد اسلامی با راه اندازی سامانه پژوهشیار در سطح کشور تلاش می کند در مسیر حل مسائل و مشکلات جامعه گام های موثری بردارد . 


وی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی قم از جهت تنوع رشته های تحصیلی بسیار غنی است و یکی از قدیمی ترین دانشکده های پزشکی دانشگاه ازاد اسلامی را در خود جای داده است. 


وی تاکید کرد: نگاه ما به جهاد دانشگاهی یک نگاه ویژه است لذا توقع ما را نسبت به جهاد دانشگاهی مضاعف نموده است.


رییس دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم نیز در سخنانی اظهار کرد:  پایه جهاد دانشگاهی پژوهشی است که خلا های جامعه را برطرف کند و حلقه های مفقوده علم و دانش را پیدا کند. 


 محمد رستمی افزود :  جهاد دانشگاهی در سطح کشور بر اساس نیاز جامعه دانش فنی ایجاد کرده است. 


وی تاکید کرد : تمام توان جهاد دانشگاهی استان می تواند در خدمت دانشگاه آزاد اسلامی قم خواهد بود زیرا معتقدیم این ارتباط فیما بین باعث برکت هر دو مجموعه خواهد بود


به گزارش آنا،همکاری در برگزاری مسابقات، ورکشاپ ها و وبینارهای آموزشی تخصصی، همایش ها و رویدادهای شتاب و کارآفرینی و همکاری در اجرای طرح های پژوهشی کاربردی و ارائه مقالات علمی و کاربردی  بستر های فراهم شده در تفاهم نامه منعقد شده فیما بین دانشگاه آزاد اسلامی قم و دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی می باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب